stanowisko ds. transportu i ruchu drogowego
wykształcenie wyższe umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku ds. transportu i ruchu drogowego
1. Wymagania niezbędne:
a) obywatelstwo polskie,
b) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe;
d) nieposzlakowana opinia;
e) wykształcenie wyższe umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku ds. transportu i ruchu drogowego
f) co najmniej roczne doświadczenie zawodowe (preferowane doświadczenie w administracji publicznej) związane z zarządzaniem ruchem na drogach powiatowych i gminnych oraz w sprawach dotyczących transportu drogowego.
2. Wymagania dodatkowe:
a) znajomość przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym, ustawy o drogach publicznych, ustawy o transporcie drogowym, ustawy o opłacie skarbowej, ustawy o kierujących pojazdami, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, ustawy o publicznym transporcie zbiorowym wraz z przepisami wykonawczymi do w/w ustaw;
b) znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym samorządu terytorialnego, przepisów kpa, instrukcji kancelaryjnej, ustawy o ochronie danych osobowych, wraz z przepisami wykonawczymi do w/w ustaw;
c) umiejętność obsługi pakietu programów biurowych m. in. MS Office, obsługa poczty elektronicznej, Internetu,
- oraz wykorzystania w pracy narzędzi informatycznych;
d) umiejętność analizy danych, dobra organizacja pracy, zaangażowanie;
e) umiejętność pracy w zespole;
f) łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych, komunikatywność,
g) samodzielność, odpowiedzialność, rzetelność.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Rozpatrywanie wniosków w sprawie wydania, zmiany lub zawieszenia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
- Rozpatrywanie wniosków w sprawie wydania licencji na wykonywania transportu drogowego samochodem osobowym, pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą lub licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
- Przygotowywania decyzji o cofnięciu licencji.
- Przegotowywanie decyzji stwierdzającej niezdolność zarządzającego transportem do kierowania operacjami transportowymi.
- Rozpatrywanie wniosków w sprawie wydania lub zmiany zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i regularnych specjalnych.
- Rozpatrywanie wniosków w sprawie wydania zaświadczeń na wykonywanie krajowego przewozu drogowego na potrzeby własne osób i rzeczy.
- Sprawy związane z nadzorem i kontrolą nad przewoźnikami w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego i przewozów na potrzeby własne.
- Sporządzanie co najmniej dwa razy w roku dla ministra właściwego do spraw transportu informacji dotyczących liczby i zakresu udzielonych licencji i zezwoleń.
- Przekazywanie właściwemu marszałkowi województwa informacji dotyczących publicznego transportu zbiorowego.
- Rozpatrywanie projektów dotyczących czasowych i stałych organizacji ruchu na drogach publicznych.
- Kontrola co najmniej raz na 6 miesięcy prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na drogach jemu podległych.
- Kontrola w terminie do 14 dni od dnia wprowadzenia organizacji ruchu, wykonania zadań technicznych wynikających z realizacji projektu.
- Rozpatrywanie wniosków w sprawie wydania zezwoleń na przeprowadzenie zawodów sportowych, rajdów, wyścigów i innych imprez, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny.
- Przygotowywanie decyzji w sprawie odmowy, cofnięcia wydania zezwolenia na organizację imprezy przypadkach określonych w art. 65c i 65d ust. 1 ustawy - Prawo o ruchu drogowym.
- Przygotowywanie uzgodnień w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego przy organizacji procesji, pielgrzymek lub innych imprez o charakterze religijnym na drogach publicznych.
- Sprawy z zakresu zarządzania ruchem na drogach powiatowych i gminnych a w szczególności:
a) Rozpatrywanie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu:
b) Przedstawianie projektów organizacji ruchu do zatwierdzenia:
c) Prowadzenie ewidencji projektów organizacji ruchu oraz przechowywanie projektów organizacji ruchu.
d) Zlecanie opracowania projektów organizacji ruchu uwzględniających wnioski z przeprowadzanych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu.
e) Prowadzenie kontroli prawidłowości wdrożenia stałej organizacji ruchu w terminie do 14 dni od dnia wprowadzenia organizacji ruchu.
f) Prowadzenie kontroli co najmniej raz na 6 miesięcy prawidłowości zastosowania i funkcjonowania znaków drogowych sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ich zgodności
z zatwierdzoną organizacją ruchu.
g) Prowadzenie analizy istniejącej organizacji ruchu w zakresie bezpieczeństwa ruchu i jego efektywności.
h) Rozstrzygania spraw spornych dotyczących istniejącej lub projektowanej organizacji ruchu , biorąc pod uwagę interes ogólnospołeczny oraz konieczność zapewnienia ruchu tranzytowego
i) Współpracy w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem, zarządami dróg i kolei, Policją oraz innymi jednostkami.
- 4. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny i życiorys zawodowy (CV) opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 902 t.j.);
- kwestionariusz osobowy;
- potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie świadectw i dokumentów stwierdzających wykształcenie, posiadane kwalifikacje i umiejętności;
- kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy – świadectwa pracy, zaświadczenia;
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności cywilnoprawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
- poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie albo oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa,
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać
z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. - W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata lub biuro tłumaczeń, bądź tłumacza przysięgłego.
- 4. Informacja o warunkach pracy:
1) miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Rykach, 08-500 Ryki, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A,
2) wymiar czasu pracy: pełny etat,
3) praca umysłowa przy komputerze o charakterze administracyjno – biurowym.
6. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu kwiecień 2018 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Rykach,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.
7. Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Rykach lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Rykach, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. transportu i ruchu drogowego” do dnia 4 czerwca 2018 r. do godz. 12:00.
8. Pozostałe informacje dotyczące naboru:
UWAGA: osoba wyłoniona w drodze naboru do zatrudnienia zobowiązana jest do złożenia najpóźniej w dniu zawarcia umowy o pracę zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o braku prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane, a osoby których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.
Lista Kandydatów, którzy spełnili wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze umieszczona zostanie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Rykach www.powiatryki.bip.lublin.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Rykach, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki.
Z Kandydatami zakwalifikowanymi do drugiego etapu zostanie nawiązany kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej (z opcją potwierdzenia otrzymanej informacji na żądanie nadawcy) w celu ustalenia terminu rozmowy kwalifikacyjnej lub/i testu.
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Rykach www.powiatryki.bip.lublin.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Rykach, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki.
Dodano do BIP dnia 23-05-2018 14:59:06