stanowisko ds. wynagrodzeń
- wykształcenie wyższe o specjalności rachunkowość i finanse;
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- wykształcenie wyższe o specjalności rachunkowość i finanse;
- co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w pracy w księgowości na podobnym stanowisku (preferowane doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego);
- Znajomość przepisów w zakresie prawa pracy, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy
o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, ustawy o finansach publicznych; - Umiejętność obsługi komputera, sprawne posługiwanie się programami komputerowymi: kadrowo-płacowymi (w starostwie użytkowany jest program Kadry i Płace), Płatnik, MS Word, Excel, Open Office;
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku ds. wynagrodzeń.
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość ustawy o podatku od towarów i usług,
- Umiejętność sporządzania JPK_VAT,
- Sprawne posługiwanie się programem komputerowym MIKROBIT moduł finansowo – księgowy, sprzedaż, zakup,
- Wysoka kultura osobista, komunikatywność, profesjonalizm w działaniu, sumienność, rzetelność, umiejętność pracy w zespole i radzenia sobie ze stresem.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- sporządzanie miesięcznej listy wynagrodzeń oraz świadczeń wynikających z ustaw dla pracowników
w terminach ustalonych w regulaminie, - sporządzanie listy wynagrodzeń dla członków komisji: lekarskiej i poborowej,
- rozliczanie umów o dzieło, umów-zlecenie zawartych z osobami fizycznymi,
- prowadzenie osobistych kartotek wynagrodzeń zgodnie z przepisami,
- prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych z Urzędem Skarbowym w terminach i formie określonych w odrębnych przepisach,
- sporządzanie rocznej informacji dla pracowników oraz pozostałych osób fizycznych o uzyskanych dochodach,
- prowadzenie rozliczeń z tytułu składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z ZUS,
- sporządzanie informacji dla osób ubezpieczonych,
- wystawianie zaświadczeń o wysokości zarobków dla pracowników,
- przygotowywanie dokumentacji emerytalno-rentowej dla pracowników,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych z funduszu płac,
- sporządzanie miesięcznych zestawień wypłacanych wynagrodzeń z podziałem według klasyfikacji budżetowej,
- sporządzanie przelewów zobowiązań z rachunku jednostki na rachunki pracowników z tytułu wynagrodzeń, umów zleceń i o dzieło, rachunki radnych z tytułu diet, konta ZUS z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i fundusz pracy, konto Urzędu Skarbowego z tytułu podatku od osób fizycznych,
- kontrola formalna i rachunkowa dokumentów płacowych,
- sporządzanie deklaracji miesięcznych i rocznej wpłat na PFRON,
- księgowanie dokumentów w systemie MIKROBIT,
- bieżąca analiza funduszu płac oraz sporządzanie wniosków w sprawie zmian w zatwierdzonym planie finansowym jednostki,
- prowadzenie imiennych kartotek udzielonych świadczeń z ZFŚS,
- ewidencja dofinansowania z ZFŚS do celów pobrania podatku dochodowego od osób fizycznych,
- w miarę potrzeb kontrola formalna i rachunkowa dokumentów finansowych jednostki oraz terminowe regulowanie zobowiązań jednostki w formie bezgotówkowej (przelew bankowy) oraz bieżąca kontrola wydatków z planem wydatków według podziałki klasyfikacji budżetowej,
- prowadzenie teczek z dokumentami według rzeczowego wykazu akt,
- przygotowanie dokumentacji płacowej do przekazania do archiwum zakładowego,
Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
- Życiorys zawodowy (CV) opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefon em kontaktowym lub e-mailem,
- Kwestionariusz osobowy – według załączonego wzoru,
- podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- podpisane oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
- kserokopie świadectw i dokumentów stwierdzających wykształcenie, posiadane kwalifikacje i umiejętności. Oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej,
- kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy – świadectwa pracy, zaświadczenia. Oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej,
- podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku ds. wynagrodzeń
- dokumenty aplikacyjne, w których umieszczą Państwo dane osobowe wykraczające poza zakres określony w art. 22¹ § 1 Kodeksu pracy powinny być opatrzone podpisanym oświadczeniem: Oświadczenie o wyrażeniu zgody Staroście Ryckiemu na przetwarzanie danych osobowych kandydata zawartych w ofercie pracy dla celu realizacji procesu rekrutacji w Starostwie Powiatowym w Rykach zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000 z późn. zm.) i Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1260 t.j. z późn. zm.);
- podpisana Klauzula Informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Rykach w celu rekrutacji i zatrudniania (klauzula informacyjna w załączniku),
- w przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata lub biuro tłumaczeń, bądź tłumacza przysięgłego.
- Osoby, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy o pracownikach samorządowych są obowiązane do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność
Informacja o warunkach pracy:
1) miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Rykach, 08-500 Ryki, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A (budynek nie jest wyposażony w windę),
2) wymiar czasu pracy: pełny etat (40 godzin tygodniowo),
3) charakter pracy: praca biurowa przy stanowisku komputerowym.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu październiku 2020 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Rykach,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.
Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Rykach lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Rykach, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. wynagrodzeń w Wydziale Finansowym” do dnia 14 grudnia 2020 r.
Pozostałe informacje dotyczące naboru:
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane, a osoby których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.
Z Kandydatami zakwalifikowanymi do drugiego etapu zostanie nawiązany kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej w celu ustalenia terminu rozmowy kwalifikacyjnej lub/i testu z zakresu znajomości przepisów ww. ustaw.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Rykach spryki.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Rykach.
Dodano do BIP dnia 01-12-2020 11:36:15