Geolog Powiatowy
- wykształcenie wyższe geologiczne
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku urzędniczym,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie wyższe geologiczne,
- co najmniej 5 – letni staż,
- znajomość przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy w zakresie zadań będących w kompetencji starosty,
- znajomość przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2021 poz. 1973 z późn. zm.);
- znajomość przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2022r. poz. 503);
- ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2022 poz. 1029 z późn. zm.);
- znajomość procedur administracyjnych określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 1375).
- Wymagania dodatkowe:
- samodzielność,
- komunikatywność,
- indywidualne rozwiązywanie problemów,
- umiejętność obsługi komputera,
- odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Zapewnienie prawidłowego wykonywania zadań należących do zakresu działania Geologa Powiatowego, określonych w przepisach prawa i w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Rykach.
- Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu działania Geologa Powiatowego.
- Gromadzenie, przechowywanie, ochrona i udostępnianie informacji geologicznej.
- Przygotowywanie materiałów lub projektów aktów prawnych dla Rady Powiatu, Zarządu Powiatu i Starosty należących do zakresu zadań Geologa Powiatowego.
- Udział w naradach i spotkaniach organizowanych przez Sekretarza Powiatu.
- Współdziałanie ze służbami ochrony środowiska oraz organami nadzoru górniczego.
- Wykonywanie prac zleconych przez Starostę, Wicestarostę i Sekretarza Powiatu.
- Prowadzenie spraw w wynikających z ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku Prawo geologiczne i górnicze, ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych, ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, w poniższym zakresie:
- przygotowywanie projektów decyzji w sprawie udzielania lub odmowy udzielenia koncesji na wydobywanie kopalin objętych prawem własności nieruchomości gruntowej na obszarze udokumentowanego złoża nie przekraczającym 2 ha oraz rocznym wydobyciu nie przekraczającym 20 000 m3 bez użycia środków strzałowych;
- sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie wykonywania przez przedsiębiorcę uprawnień z tytułu koncesji, w tym w zakresie projektowania prac geologicznych oraz sporządzania dokumentacji geologicznych;
- przygotowywanie projektów decyzji w sprawie zmiany udzielonej koncesji oraz przenoszenia koncesji na rzecz innego podmiotu;
- przygotowywanie projektów decyzji w sprawie cofnięcia koncesji lub ograniczenia jej zakresu;
- przygotowywanie projektów decyzji stwierdzającej wygaśnięcie koncesji;
- przyjmowanie i analiza informacji o zmianach zasobów złoża kopaliny;
- przygotowywanie projektów decyzji nakazujących dokonywanie obmiaru wyrobisk i przedłożenia operatu ewidencyjnego w przypadkach określonych w ustawie Prawo geologiczne i górnicze,
- przygotowywanie projektów decyzji dotyczących zatwierdzania lub odmowy zatwierdzenia projektów robót geologicznych oraz dokumentacji geologicznych:
- złóż kopalin nieobjętych własnością górniczą, poszukiwanych lub rozpoznawanych na obszarze do 2 ha w celu wydobycia metodą odkrywkową w ilości do 20 000 m3 w roku kalendarzowym i bez użycia środków strzałowych,
- ujęć wód podziemnych, których przewidywane lub ustalone zasoby nie przekraczają 50 m3/h,
- badań geologiczno-inżynierskich wykonywanych na potrzeby zagospodarowania przestrzennego gminy oraz warunków posadowienia obiektów budowlanych,
- robót geologicznych wykonywanych w celu wykorzystywania ciepła ziemi,
- odwodnień budowlanych o wydajności nieprzekraczającej 50 m3/h,
- warunków hydrogeologicznych w związku z zamierzonym wykonywaniem przedsięwzięć mogących negatywnie oddziaływać na wody podziemne, w tym powodować ich zanieczyszczenie, dotyczących przedsięwzięć zaliczonych do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których obowiązek sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko może być wymagany, z wyłączeniem przedsięwzięć mogących negatywnie oddziaływać na wody lecznicze,
- przygotowywanie projektów decyzji nakazujących temu, kto uzyskał decyzję o zatwierdzeniu projektu robót geologicznych, wykonanie, za wynagrodzeniem, dodatkowych czynności, w szczególności robót, badań, pomiarów lub pobrania dodatkowych próbek;
- przygotowywanie projektów decyzji w sprawie zgłaszania sprzeciwu do rozpoczęcia robót geologicznych w oparciu o przedłożony projekt robót geologicznych obejmujących wyłącznie wiercenia w celu wykorzystywania ciepła Ziemi;
- przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze rozpoczęcia robót geologicznych;
- przygotowywanie projektów decyzji w sprawie określania wysokości należnej opłaty eksploatacyjnej, w razie stwierdzenia braku wpłaty opłaty lub wniesienia jej w wysokości innej niż należna;
- przygotowywanie projektów decyzji w sprawie określania wysokości opłaty dodatkowej w razie wykonywania działalności z rażącym naruszeniem warunków określonych w koncesji lub w zatwierdzonym albo w podlegającym zgłoszeniu projekcie robót geologicznych;
- przekazywanie państwowej służbie geologicznej dokumentów stanowiących podstawę dokonania wpisu do rejestru obszarów górniczych, w tym map obszarów górniczych oraz współdziałanie w prowadzeniu ewidencji i bilansowaniu złóż kopalin;
- współdziałanie z organami nadzoru górniczego w przypadkach ewidentnego naruszenia przepisów prawa geologicznego i górniczego;
- nadawanie uprawnień przedsiębiorcom o wydanych koncesjach na eksploatację kopalin w CEIDG;
- opiniowanie dotyczące rozwiązań przyjętych w projekcie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy z zakresu występowania obszarów naturalnych zagrożeń geologicznych oraz udokumentowanych złóż kopalin i zasobów wód podziemnych;
- opiniowanie projektów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w zakresie terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych;
- prowadzenie obserwacji terenów zagrożonych ruchami masowymi ziemi oraz terenów, na których występują te ruchy, a także prowadzenia rejestru zawierającego informacje o tych terenach.
- uzgadnianiem projektów decyzji o warunkach zabudowy oraz inwestycji celu publicznego w zakresie terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych i udokumentowanych złóż kopalin i wód podziemnych będących we właściwościach starosty,
- gromadzenie, archiwizowanie, przetwarzanie i udostępnianie informacji geologicznej (prowadzenie Powiatowego Archiwum Geologicznego).
- prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o środowisku i jego ochronie dotyczących geologii.
Wymagane dokumenty:
- Życiorys zawodowy (CV) opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
- Kwestionariusz osobowy – według załączonego wzoru,
- podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- podpisane oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
- kserokopie świadectw i dokumentów stwierdzających wykształcenie, posiadane kwalifikacje i umiejętności. Oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej,
- kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy – świadectwa pracy, zaświadczenia. Oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej,
- podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku audytora wewnętrznego,
- dokumenty aplikacyjne, w których umieszczą Państwo dane osobowe wykraczające poza zakres określony w art. 22¹ § 1 Kodeksu pracy powinny być opatrzone podpisanym oświadczeniem: Oświadczenie o wyrażeniu zgody Staroście Ryckiemu na przetwarzanie danych osobowych kandydata zawartych w ofercie pracy dla celu realizacji procesu rekrutacji w Starostwie Powiatowym w Rykach zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781 t.j. z późn. zm.) i Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530 t.j. z późn. zm.);
- podpisana Klauzula Informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Rykach w celu rekrutacji i zatrudniania (klauzula informacyjna w załączniku),
- w przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata lub biuro tłumaczeń, bądź tłumacza przysięgłego.
- Osoby, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy o pracownikach samorządowych są obowiązane do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Informacja o warunkach pracy:
- miejsce pracy:
- w razie potrzeby w siedzibie Starostwa Powiatowe w Rykach, 08-500 Ryki, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A,
a także w terenie (teren powiatu ryckiego),
- miejsce wybrane przez pracownika,
- wymiar czasu pracy: 1/5 etatu (8 godzin tygodniowo) w zadaniowym systemie czasu pracy,
- charakter pracy: praca biurowa, praca przy komputerze powyżej 4 godzin.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu sierpniu 2022 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Rykach,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Rykach lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Rykach, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki z dopiskiem: „Nabór na stanowisko geologa powiatowego” do dnia 19 września 2022 r.
Pozostałe informacje dotyczące naboru:
Po upływie terminu do złożenia dokumentów kandydaci, którzy spełnili wymogi formalne, będą informowani o kolejnym etapie naboru drogą elektroniczną lub telefonicznie.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane, a osoby których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na tablicy informacyjnej oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Rykach spryki.bip.lubelskie.pl
Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
Dokumenty aplikacyjne po zakończonym naborze będzie można odebrać w kadrach (pok. 118) w ciągu 15 dni roboczych po upływie 3-ch miesięcy od dnia umieszczenia informacji o wyniku naboru.
Dodano do BIP dnia 06-09-2022 13:05:13