radca prawny
1) wykształcenie wyższe prawnicze,
2) uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego – wpis na listę Radców Prawnych zgodnie z ustawą
o radcach prawnych (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 2115)
I. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe;
4) nieposzlakowana opinia;
5) wykształcenie wyższe prawnicze,
6) uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego – wpis na listę Radców Prawnych zgodnie z ustawą
o radcach prawnych (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 2115)
7) doświadczenie zawodowe – minimum 2 lata (w ciągu ostatnich 6 lat) świadczenia pomocy prawnej na rzecz organów administracji publicznej w rozumieniu art. 5 §2 pkt 3 i 6 kodeksu postępowania administracyjnego.
8) znajomość norm prawnych m.in. z zakresu prawa: administracyjnego, postępowania administracyjnego, samorządu terytorialnego, cywilnego, finansów publicznych, zamówień publicznych, ustroju sądów i innych organów ochrony prawnej działających w RP oraz ustaw i rozporządzeń wykonawczych z zakresu wydziałów objętych obsługą prawną wymienionych w zakresie wykonywanych zadań (pkt III).
9) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku radca prawny w Starostwie Powiatowym w Rykach.
- II. Wymagania dodatkowe:
1) Samodzielność, dobra organizacja pracy, komunikatywność, umiejętność szybkiego podejmowania decyzji, rzetelność, wysoka kultura osobista.
2) Znajomość obsługi komputera ( w szczególności pakietu Microsoft Office) i systemów informacji prawnej.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Wykonywanie zawodu radcy prawnego i świadczenie pomocy prawnej w ramach stosunku pracy z zachowaniem praw i obowiązków wynikających z ustawy z dnia 6 lipca 1982 roku o radcach prawnych, a w szczególności:
- Dla potrzeb Rady Powiatu w Rykach, Zarząd Powiatu w Rykach, i Starosty Ryckiego, w zakresie zadań związanych z działaniem komórek organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Rykach wskazanych w pkt 3 oraz jednostek organizacyjnych Powiatu Ryckiego:
1) opiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu w Rykach i udzielanie pomocy w ich redagowaniu,
2) opiniowanie projektów uchwał Zarządu Powiatu w Rykach i udzielanie pomocy w ich redagowaniu,
3) opiniowanie projektów Zarządzeń Starosty Ryckiego i udzielanie pomocy w ich redagowaniu,
4) opiniowanie projektów pism podpisywanych przez Starostę Ryckiego, Zarząd Powiatu w Rykach, Sekretarza Powiatu, Przewodniczącego Rady Powiatu w Rykach i udzielanie pomocy w ich redagowaniu,
5) opiniowanie umów i porozumień, których stroną jest Powiat Rycki, Skarb Państwa – Starosta Rycki, Starosta Rycki i udzielanie pomocy w ich redagowaniu,
6) uczestniczenie w sesjach Rady Powiatu w Rykach, a w razie potrzeby w posiedzeniach Zarządu Powiatu w Rykach oraz posiedzeniach Komisji stałych oraz udzielanie stosownych konsultacji prawnych,
7) udzielanie opinii prawnych i informacji prawnych dla potrzeb Rady Powiatu, Przewodniczącego Rady Powiatu, Komisji Rady Powiatu, Zarządu Powiatu, Członków Zarządu Powiatu.
- Na podstawie i w zakresie udzielonego pełnomocnictwa zabezpieczanie jako pełnomocnik obsługi prawnej Powiatu Ryckiego, Skarbu Państwa – Starosty Ryckiego, Starosty Ryckiego, Zarządu Powiatu w Rykach oraz Starostwa Powiatowego w Rykach:
1) W postępowaniu przed Trybunałem Konstytucyjnym, Sądem Najwyższym, Naczelnym Sądem Administracyjnym, wojewódzkimi sądami administracyjnymi oraz przed naczelnym lub centralnym organem administracji państwowej,
2) Przed sądami powszechnymi oraz przed organem II instancji w postępowaniu administracyjnym,
3) W postępowaniach egzekucyjnych,
4) W sprawach, w których bierze udział kontrahent zagraniczny,
5) W innych sprawach z zakresu prawa cywilnego, prawa pracy i prawa administracyjnego, w których udział radcy jest celowy.
- Dla potrzeb Starosty Ryckiego i Starostwa Powiatowego w Rykach udzielanie pomocy prawnej w sprawach należących do kompetencji:
1) Wydział Organizacyjny,
2) Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru Nieruchomości,
3) Wydział Edukacji, Kultury, Zdrowia i Spraw Społecznych,
4) Wydział Komunikacji,
5) Wydział Rozwoju i Zarządzania Mieniem Powiatu,
6) Wydział Finansowy,
7) Wydział Architektury i Budownictwa,
8) Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa,
9) oraz powiatowych jednostek organizacyjnych
i w tym zakresie:
a) udzielanie doradztwa prawnego, co obejmuje osobisty kontakt z pracownikami ww. komórek organizacyjnych w siedzibie starostwa,
b) opiniowanie projektów:
— umów,
— porozumień,
— uchwał Rady Powiatu,
— uchwał Zarządu Powiatu,
— zarządzeń Starosty Ryckiego,
— pism,
c) Opracowywanie opinii prawnych i informacji prawnych.
- W przypadku nagłej potrzeby realizowanie nie wskazanych wyżej zadań przekazanych do wykonania przez Starostę Ryckiego lub Sekretarza Powiatu, związanych z obsługą prawną Starostwa Powiatowego w Rykach, Powiatu Ryckiego i jego organów, Skarbu Państwa – Starosty Ryckiego oraz powiatowych jednostek organizacyjnych.
IV. Wymagane dokumenty:
- Życiorys zawodowy (CV),
- List motywacyjny,
- Kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie, wpis na listę Radców Prawnych,
- Kserokopia dokumentów poświadczających doświadczenie zawodowe,
- Oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. Od osoby, której zostanie przedstawiona propozycja pracy, informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za w/w przestępstwa,
- Oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- Kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadaniu kwalifikacji i umiejętności,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku radca prawny,
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000) i Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz ustawą z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1260 t.j.);
- podpisana Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Rykach w celu rekrutacji i zatrudniania (informacja w załączniku),
- kopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku skorzystania z uprawnień o których mowa w pkt VI,
- w przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata lub biuro tłumaczeń, bądź tłumacza przysięgłego.
V. Informacja o warunkach pracy:
- 1. miejsce pracy: siedziba Starostwa Powiatowe w Rykach, 08-500 Ryki, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A,
- 2. wymiar czasu pracy: ½ etatu (20 godzin tygodniowo), pożądany czas pracy w siedzibie pracodawcy 2 dni
w tygodniu po 6 godzin, - charakter pracy: praca biurowa, praca przy komputerze powyżej 4 godzin.
Stanowisko pracy: radca prawny
Rodzaj umowy: umowa o pracę w wymiarze 1/2 etatu.
VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu listopadzie 2018 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Rykach,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wyniósł mniej niż 6%. Pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowisku urzędniczym z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie maksymalnie 5 najlepszych kandydatów, których komisja przedstawia kierownikowi jednostki celem zatrudnienia wybranego kandydata.
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Rykach lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Rykach, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki z dopiskiem: „Nabór na stanowisko radca prawny” do dnia 17 grudnia 2018 r.
VIII. Pozostałe informacje dotyczące naboru:
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane, a osoby których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.
Lista Kandydatów, którzy spełnili wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze umieszczona zostanie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Rykach spryki.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Rykach, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki.
Z Kandydatami zakwalifikowanymi do drugiego etapu zostanie nawiązany kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej (z opcją potwierdzenia otrzymanej informacji na żądanie nadawcy) w celu ustalenia terminu rozmowy kwalifikacyjnej lub/i testu.
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Rykach spryki.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego
w Rykach, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki.
Dodano do BIP dnia 05-12-2018 15:26:15