Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Rykach

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

stanowisko urzędnicze ds. ewidencji dochodów Skarbu Państwa i ewidencji analitycznej majątku jednostki

Symbol oferty
OR.2110.5.2025
Jednostka ogłaszająca
Starostwo Powiatowe w Rykach ul.Leona Wyczółkowskiego 10a 08-500 Ryki
Data ogłoszenia
2025-09-18
Termin składania dokumentów
2025-09-30
Wymagane wykształcenie

wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;

Wymagania związane ze stanowiskiem

1. Wymagania niezbędne:

1.       obywatelstwo polskie;

2.       pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

3.    brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo  skarbowe;

4.       nieposzlakowana opinia;

5.       dobra znajomość przepisów prawa w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań na ww. stanowisku,
w szczególności aktów prawnych wraz z przepisami wykonawczymi: ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o pracownikach samorządowych; ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy
o finansach publicznych, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, ustawy o gospodarce nieruchomościami, rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej, rozporządzenia w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych;

6.       wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;

7.       co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w księgowości (preferowane w jednostkach samorządu terytorialnego);

8.       stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku;

9.       Predyspozycje osobowościowe: wysoka kultura osobista, komunikatywność, profesjonalizm w działaniu, rzetelność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, odporność na stres.

10.    biegła obsługa komputera pakietów oprogramowania księgowego (MIKROBIT), biurowego (MS Word, Excel, Open Office) oraz urządzeń biurowych.

11.    Umiejętność przygotowywania pism i wypełniania druków urzędowych.

 

2.  Wymagania dodatkowe:

1.       umiejętność interpretacji przepisów i analitycznego myślenia.

Zakres obowiązków

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku: 

1)      wstępna kontrola formalno-rachunkowa dokumentacji dotyczącej dochodów Skarbu Państwa (decyzje,
       uchwały, umowy, akty notarialne oraz przypisy należności sporządzone przez pracowników Wydziałów
       merytorycznych oraz w zakresie własnym),

2)      pobieranie z systemu bankowości elektronicznej wyciągów bankowych rachunku dochodów Skarbu Państwa,

3)      dekretacja dokumentów księgowych dotyczących dochodów Skarbu Państwa obejmująca segregację,
        powtórne sprawdzenie dokumentów pod względem formalno-rachunkowym i kompletnym oraz właściwa
        dekretacja zgodnie z przyjętym zakładowym planem kont,

4)      prowadzenie dziennika oraz księgi głównej dochodów Skarbu Państwa,

5)      sporządzanie w okresach miesięcznych zestawienia obrotów i sald księgi głównej,

6)      prowadzenie ewidencji analitycznej dochodów Skarbu Państwa w szczegółowości podziałki klasyfikacji
       budżetowej oraz na poszczególnych wierzycieli, uzgadnianie sald poszczególnych kont analitycznych z saldem
       odpowiedniego konta syntetycznego w okresach miesięcznych,

7)      windykacja należności Skarbu Państwa (cywilnoprawnych i publicznoprawnych) zgodnie z obowiązującymi
        przepisami polegająca na:

a)       wysyłaniu wezwań do zapłaty,

b)      rozliczaniu odsetek od nieterminowych płatności,

c)       przekazywaniu informacji o stanie zaległości do wydziału merytorycznego w celu podjęcia przez wydział działań
       zmierzających do ich wyegzekwowania,

8)      naliczanie odsetek w przypadku nieterminowego regulowania należności przez kontrahentów oraz kwartalny
       przypis odsetek symulowanych,

9)      przekazywanie zgromadzonych na rachunku jednostki dochodów Skarbu Państwa na wyodrębniony rachunek
       budżetu powiatu w terminach określonych w odrębnych przepisach,

10)   prowadzenie ewidencji analitycznej:

a)       środków trwałych,

b)      pozostałych środków trwałych,

c)       wartości niematerialnych i prawnych,

d)      gruntów będących własnością powiatu

                w podziale na poszczególne grupy oraz osoby materialnie odpowiedzialne w systemie „MIKROBIT”

11)   wycena spisanych w wyniku inwentaryzacji składników majątku oraz porównanie ilości i wartości spisanych
        składników majątku z ilością i wartością wynikającą z ewidencji księgowej,

12)   ustalenie sumy różnicy inwentaryzacyjnej według osób materialnie odpowiedzialnych,

13)   sporządzanie sprawozdań statystycznych z inwestycji oraz środków trwałych,

14)   sporządzanie sprawozdań budżetowych jednostki Rb-27ZZ i Rb-ZN (na podstawie ewidencji księgowej) oraz
        objaśnień do wykonania,

15)   sporządzanie załączników do rocznych sprawozdań finansowych jednostki zgodnie z obowiązującymi
       przepisami,

16)   kontrola dokumentów księgowych jednostki pod względem formalnym i rachunkowym,

17)   weryfikacja kontrahentów w białej liście podatników VAT,

18)   terminowe regulowanie zobowiązań jednostki w formie bezgotówkowej (przelew bankowy lub przelew
        bankowy z zastosowanie mechanizmu podzielonej płatności),

19)   bieżąca kontrola wydatków z planem wydatków według podziałki klasyfikacji budżetowej,

20)   prowadzenie teczek z dokumentami według rzeczowego wykazu akt,

21)   przygotowanie dokumentacji do przekazania do archiwum zakładowego.

Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty:

1)       Życiorys zawodowy (CV),

2)       List motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,

3)       Kwestionariusz osobowy – według załączonego wzoru,

4)       podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,

5)       podpisane oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,

6)       kserokopie świadectw i dokumentów stwierdzających wykształcenie, posiadane kwalifikacje i umiejętności. Oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej,

7)       kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy – świadectwa pracy, zaświadczenia. Oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej,

8)       podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

9)       oświadczenie kandydata o nieposzlakowanej opinii,

10)   podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku objętym naborem,

11)   oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb przeprowadzenia  procesu rekrutacji w Starostwie Powiatowym w Rykach zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. L 119 z 04.05.2016 r.) , dalej zwanym RODO i ustawą
z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz.1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135 t.j.)”.

12)   podpisana Klauzula Informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Rykach
w celu rekrutacji i zatrudniania (klauzula informacyjna w załączniku),

13)   w przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane przez biuro tłumaczeń, bądź tłumacza przysięgłego.

Warunki pracy

Informacja o warunkach pracy:     

1) miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Rykach, 08-500 Ryki, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A,

2) wymiar czasu pracy: pełny etat (40 godzin tygodniowo),

3) charakter pracy: praca biurowa, obsługa monitorów ekranowych powyżej 4 godz., obsługa sprzętu biurowego,

4) praca w zespole,

5) warunki wynagradzania według obowiązującego Regulaminu wynagrodzenia.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

W miesiącu sierpniu 2025 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Rykach,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%.

Miejsce składania dokumentów

Miejsce i termin składania dokumentów:

Wymagane dokumenty należy złożyć w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Rykach albo przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Rykach, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki z dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze ds. ewidencji dochodów Skarbu Państwa i ewidencji analitycznej majątku jednostki w Wydziale Finansowym Starostwa Powiatowego w Rykach przy ul. Leona Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki” do dnia 30 września 2025 r. do godz. 12:00.

Uwagi

Pozostałe informacje dotyczące naboru:

W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony (do 6 miesięcy). W czasie trwania umowy o pracę organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika. Przewiduje się zawarcie kolejnej umowy na czas określony lub na czas nieokreślony bez przeprowadzania kolejnego naboru.

Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane, a osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane,

Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.

Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni mailowo lub telefonicznie o terminie i miejscu naboru. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.spryki.bip.lubelskie.pl) oraz na Tablicy Ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Rykach przez okres co najmniej 3 miesięcy.

Załączniki
  • pdf 408 KB pobrano: 13 razy
  • pdf 0,53 MB pobrano: 10 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Justyna Noworol
    Dodano do BIP dnia 18-09-2025 13:46:01