Stanowisko ds. oświaty
a) wykształcenie wyższe magisterskie umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku ds. oświaty (preferowane finanse i rachunkowość, ekonomiczne, prawnicze, administracyjne)
1. Wymagania niezbędne:
a) obywatelstwo polskie,
b) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe;
d) nieposzlakowana opinia;
e) wykształcenie wyższe magisterskie umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku ds. oświaty (preferowane finanse i rachunkowość, ekonomiczne, prawnicze, administracyjne)
f) co najmniej roczne doświadczenie zawodowe (preferowane w administracji publicznej)
2. Wymagania dodatkowe:
a) umiejętność obsługi pakietu programów biurowych min. MS Office oraz wykorzystania w pracy narzędzi informatycznych;
b) umiejętność planowania i organizowania pracy, stosowania odpowiednich przepisów, organizacji pracy, efektywna komunikacja,
c) wysoka kultura osobista, odpowiedzialność, sumienność, samodzielność, rzetelność, dyspozycyjność, dobra organizacja czasu pracy;
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Obsługa systemu informatycznego SIGMA (Arkusz);
- Analiza poprawności sporządzenia arkuszy organizacji pracy szkół i poradni pod kątem zgodności z prawem oświatowym, ramowymi planami nauczania, przygotowanie arkuszy do zatwierdzenia;
- Przygotowanie analiz i raportów na podstawie danych wprowadzonych do programu SIGMA;
- Podział środków finansowych dla szkół i placówek oświatowych;
- Pomoc w pracach związanych z opracowywaniem budżetu, podziałem subwencji oświatowej dla poszczególnych szkół i poradni;
- Wyliczanie dotacji dla szkół/placówek niepublicznych;
- Analiza wniosków dotacyjnych oraz naliczanie i rozliczanie miesięcznych wysokości dotacji dla szkół/placówek niepublicznych na podstawie informacji ze szkół/placówek i przekazywanie ich do Wydziału Finansowego;
- Kontrola wykorzystania dotacji udzielonych szkołom i placówkom niepublicznym;
- Kontrola szkół i poradni w zakresie wykonywanych zadań;
- Pozyskiwanie informacji o możliwych źródłach finansowania oświaty oraz aplikowanie o środki na ten cel;
- Stałe nadzorowanie, monitorowanie i kontrolowanie szkół i placówek oświatowych w zakresie realizacji projektów zewnętrznych;
- Uczestniczenie w kontrolach wewnętrznych projektów realizowanych przez Wydział zgodnie z procedurą przeprowadzania kontroli;
- Uczestniczenie w kontrolach zewnętrznych projektów realizowanych przez podległe placówki oświatowe;
- Współpraca z zagranicą w sprawach dotyczących oświaty:
- Sporządzanie wniosków do Zarządu Powiatu w sprawie zmian w planach finansowych;
- Przygotowywanie wniosków o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej;
- Przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu Powiatu w ramach wykonywanych zadań;
- Przeprowadzanie postępowań w ramach prawa zamówień publicznych w zakresie realizowanych zadań;
- Bieżące monitorowanie zmian przepisów prawa w programie Prawo oświatowe, Lex na stanowisku pracy;
- Przygotowywanie informacji w zakresie prowadzonych spraw do publikacji w serwisie internetowym www.ryki.powiat.pl;
- Obsługa wydziałowej tablicy ogłoszeń – w zakresie wykonywanych zadań;
- Sporządzanie informacji i analiz na potrzeby wydziału, Zarządu i Rady Powiatu i innych podmiotów;
- Organizacja narad szkoleniowych i konferencji z dyrektorami szkół i poradni;
- Rozpatrywanie skarg i wniosków zlecanych przez naczelnika wydziału;
- Prowadzenie teczek rzeczowych zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt;
- Przygotowywanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego;
- 4. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny i życiorys zawodowy (CV) opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922 t.j.) oraz ustawą z dnia 21.11.2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 902 t.j.);
- kwestionariusz osobowy;
- potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie świadectw i dokumentów stwierdzających wykształcenie, posiadane kwalifikacje i umiejętności;
- kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy – świadectwa pracy, zaświadczenia;
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności cywilnoprawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
- poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie,
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata lub biuro tłumaczeń, bądź tłumacza przysięgłego.
- 4. Informacja o warunkach pracy:
1) miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Rykach, 08-500 Ryki, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A,
2) wymiar czasu pracy: pełny etat,
3) praca umysłowa przy komputerze o charakterze administracyjno – biurowym.
6. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu lipcu 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Rykach,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.
7. Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Rykach lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Rykach, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. oświaty” do dnia 18 sierpnia 2017 r. do godz. 14:00.
8. Pozostałe informacje dotyczące naboru:
UWAGA: osoba wyłoniona w drodze naboru do zatrudnienia zobowiązana jest do złożenia najpóźniej w dniu zawarcia umowy o pracę zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o braku prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane, a osoby których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.
Lista Kandydatów, którzy spełnili wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze umieszczona zostanie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Rykach www.powiatryki.bip.lublin.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Rykach, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki.
Z Kandydatami zakwalifikowanymi do drugiego etapu zostanie nawiązany kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej (z opcją potwierdzenia otrzymanej informacji na żądanie nadawcy) w celu ustalenia terminu rozmowy kwalifikacyjnej lub/i testu.
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Rykach www.powiatryki.bip.lublin.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Rykach, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki.
Dodano do BIP dnia 07-08-2017 12:35:31