stanowisko ds. uprawnień kierowców w Wydziale Komunikacji
a) wykształcenie minimum średnie umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku ds. uprawnień kierowców,
1. Wymagania niezbędne:
a) obywatelstwo polskie,
b) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe;
d) nieposzlakowana opinia;
e) wykształcenie minimum średnie umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku ds. uprawnień kierowców,
f) co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej,
g) Znajomość przepisów prawa w zakresie ustawy o kierujących pojazdami oraz ustawy Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi do tych ustaw,
h) Sprawne posługiwanie się programami komputerowymi: MS Word, Excel, Open Office,
i) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku ds. uprawnień kierowców,
j) Wysoka kultura osobista, komunikatywność, , rzetelność, odpowiedzialność, sumienność, rzetelność, umiejętność pracy w zespole i radzenia sobie ze stresem.
- 2. Wymagania dodatkowe:
a) wykształcenie wyższe administracyjne,
b) umiejętność obsługi programu KIEROWCA,
c) co najmniej pół roku pracy na stanowisku urzędniczym.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie krajowych i międzynarodowych praw jazdy.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wymianę praw jazdy.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie pozwoleń do kierowania tramwajami.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie wtórników praw jazdy lub pozwoleń do kierowania tramwajami w przypadku zawiadomienia o utracie tych dokumentów, zniszczeniu w stopniu powodującym ich nieczytelność a także w przypadku zmiany stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nich zawartych.
- Rozpatrywanie wniosków o zatrzymanie praw jazdy dłużnikom alimentacyjnym.
- Przygotowywanie decyzji o skierowaniu kierowcy lub osoby posiadającej pozwolenie na kierowanie tramwajem na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji w formie egzaminu państwowego, jeżeli istnieją uzasadnione zastrzeżenia co do ich kwalifikacji.
- Przygotowywanie decyzji administracyjnej o skierowaniu kierowcy lub osoby posiadającej pozwolenie na kierowanie tramwajem na badanie lekarskie, w przypadkach o których mowa w art. 99 ust. 1 pkt 2 ustawy
o kierujących pojazdami. - Przygotowywanie decyzji administracyjnej o skierowaniu kierowcy lub osoby posiadającej pozwolenie na kierowanie tramwajem na badanie psychologiczne w zakresie psychologii transportu w przypadkach, o których mowa w art. 99 ust. 1 pkt 3 ustawy o kierujących pojazdami.
- Przygotowywanie decyzji administracyjnej o skierowaniu kierowcy lub osoby posiadającej pozwolenie na kierowanie tramwajem na kurs reedukacyjny w przypadkach, o których mowa w art. 99 ust. 1 pkt 4 i 5 ustawy o kierujących pojazdami.
- Przygotowywanie decyzji administracyjnej o zatrzymaniu prawa jazdy lub pozwolenia do kierowania pojazdami w przypadkach, o których mowa w art. 102 ust. 1 pkt 1-5 i 1d ustawy o kierujących pojazdami.
- Przygotowywanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdami w przypadkach, o których mowa w art. 103 ust.1 pkt 1, 2, 4, 5 i 6 ustawy o kierujących pojazdami.
- Przygotowywanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami w przypadkach,
o których mowa w art. 140 ust. 1 pkt 3, 3a i 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym. - Przygotowywanie decyzji o przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie.
- Przygotowanie decyzji o skierowaniu na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji na wniosek komendanta wojewódzkiego Policji, w zakresie przekroczenia 24 punktów otrzymanych na podstawie art. 130 ust. 1.
- Przyjmowanie od Policji zatrzymanych praw jazdy.
- Przyjmowanie zawiadomień z sądu lub prokuratury o zatrzymaniu prawa jazdy
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie rejestracji pojazdów.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie czasowej rejestracji pojazdów.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego
z powodu utraty lub zniszczenia. - Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie wydania wtórnika nalepki kontrolnej.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie wymiany dowodu rejestracyjnego z powodu zmiany danych w nim zamieszczonych.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie wydania wtórnika tablicy (tablic) rejestracyjnych
w przypadku kradzieży, zgubienia lub zniszczenia. - Przyjmowanie zawiadomień o dokonaniu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem.
- Dokonywanie wpisów w dowodzie rejestracyjnym lub w pozwoleniu czasowym o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa, od których uzależnione jest używanie pojazdu.
- Wysyłanie zawiadomień i potwierdzeń dotyczących pojazdów wcześniej zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dokonywanie legalizacji tablic.
- Wydawanie kart pojazdu przy pierwszej rejestracji pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dokonywanie wpisów w karcie pojazdu o nabyciu lub zbyciu pojazdu, zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie czasowego wycofaniu pojazdu z ruchu.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie wyrejestrowania pojazdu w przypadku przekazania pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów, kradzieży pojazdu, wywozu pojazdu z kraju, zniszczenia ( kasacji ) za granicą, udokumentowania trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności, przekazania niekompletnego pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów.
- Kierowanie pojazdu na dodatkowe badania techniczne w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu, narusza wymagania ochrony środowiska, uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, w celu ustalenia danych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie nadania cech identyfikacyjnych pojazdom.
- Przyjmowanie od Policji, Inspekcji Transportu Drogowego oraz jednostek upoważnionych do przeprowadzania badań technicznych zatrzymanych dowodów rejestracyjnych ( pozwoleń czasowych ).
- Zwracanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych (pozwoleń czasowych) po ustaniu przyczyny uzasadniającej ich zatrzymanie.
- Możliwość wykonywania pracy na stanowisku ds. rejestracji i ewidencji pojazdów.
- 4. Wymagane dokumenty:
- Oferta z wnioskiem o zatrudnienie,
- List motywacyjny,
- Życiorys (CV),
- Kwestionariusz osobowy – według załączonego wzoru,
- podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- podpisane oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
- kserokopie świadectw i dokumentów stwierdzających wykształcenie, posiadane kwalifikacje i umiejętności. Oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej,
- kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy – świadectwa pracy, zaświadczenia. Oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej,
- podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku ds. uprawni4eń kierowców,
- dokumenty aplikacyjne, w których umieszczą Państwo dane osobowe wykraczające poza zakres określony w art. 22¹ § 1 Kodeksu pracy powinny być opatrzone podpisanym oświadczeniem: Oświadczenie o wyrażeniu zgody Staroście Ryckiemu na przetwarzanie danych osobowych kandydata zawartych w ofercie pracy dla celu realizacji procesu rekrutacji w Starostwie Powiatowym w Rykach zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000 z późn. zm.) i Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1260 t.j. z późn. zm.);
- podpisana Klauzula Informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Rykach w celu rekrutacji i zatrudniania (klauzula informacyjna w załączniku),
- w przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata lub biuro tłumaczeń, bądź tłumacza przysięgłego.
5. Informacja o warunkach pracy:
1) miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Rykach, 08-500 Ryki, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A,
2) wymiar czasu pracy: pełny etat (40 godzin tygodniowo),
3) charakter pracy: praca biurowa.
6. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu lipcu 2019 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Rykach,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.
7. Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Rykach lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Rykach, ul. Leona Wyczółkowskiego 10A, 08-500 Ryki z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. uprawnień kierowców w Wydziale Komunikacji” do dnia 9 września 2019 r. do godz. 15:30.
8. Pozostałe informacje dotyczące naboru:
UWAGA: warunkiem zatrudnienia kandydata będzie przedstawienie informacji o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie z Krajowego Rejestru Karnego.
Pracodawca zastrzega sobie możliwość zawarcia pierwszej umowy o pracę na miesięczny okres próbny.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane, a osoby których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.
Z Kandydatami zakwalifikowanymi do drugiego etapu zostanie nawiązany kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej w celu ustalenia terminu rozmowy kwalifikacyjnej lub/i testu z zakresu znajomości przepisów ww. ustaw.
Dokumenty aplikacyjne po zakończonym naborze będzie można odebrać w kadrach (pok. 118) w ciągu 15 dni roboczych od zakończenia naboru (za zakończenie naboru uważa się datę zamieszczenia informacji o wyniku naboru).
Dodano do BIP dnia 29-08-2019 14:29:23